home Technologie Content marketing a pozycjonowanie – co warto wiedzieć

Content marketing a pozycjonowanie – co warto wiedzieć

Marketing nastawiony na pełnowartościowe treści to standard, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. Uznawany jest on za w pełni bezpieczny, a ponadto sprawdzony sposób na to, aby w naturalny sposób umieścić na witrynie specjalnie wyselekcjonowane frazy. Tym samym nie tylko zwiększa się widoczność w wynikach wyszukiwarki Google, ale i dostarcza się swoim klientom podstawowych oraz ważnych informacji na temat jakiegoś produktu, czy też usługi. 

Frazy to nie wszystko 

Czasy, kiedy Google zwracało uwagę tylko i wyłącznie na nieodmienione zlepki słów, już dawno minęły – i całe szczęście! Pozycjonowanie stron, wraz z rozwojem technologii, to dzisiaj coś więcej. Udoskonalone i wciąż ulepszane algorytmy oceniają poszczególne witryny pod kątem:

  • przydatności – wyżej w wynikach wyszukiwania znajdzie się strona, która po przeanalizowaniu wydaje się bardziej wartościowa pod względem merytorycznym
  • unikalnych oraz ciekawych tekstów – oryginalność ma tu bardzo duże znaczenie. Treści przekopiowane z pewnością nie polepszają widoczności w sieci,
  • zapotrzebowania – jeżeli wiele osób szuka jakichś informacji, to warto zaspokoić ich ciekawość. 

Gdzie powinna pojawić się treść? 

Treści oprócz tego, że znacząco wspierają pozycjonowanie stron, są również elementem niezbędnym dla samych klientów. To właśnie w nich znajdują się najważniejsze informacje. Zastępują one również zmysły, które ogranicza połączenie internetowe (dotyk, zapach, smak). Im jakiś produkt jest dokładniej opisany, tym klient lepiej będzie sobie w stanie go zwizualizować, a co za tym idzie – utwierdzi się w decyzji o dokonaniu zakupu.