home Technologie Audyt SEO – czyli od czego zacząć pozycjonowanie

Audyt SEO – czyli od czego zacząć pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to zaplanowany oraz w pełni przemyślany proces, w ramach którego podejmuje się działania, mające na celu zwiększyć widoczność w sieci. Nic więc dziwnego, że wszelkie związane z nim czynności muszą mieć swoje uzasadnienie, oparte właśnie najczęściej na audycie.

Przeprowadza się go zarówno względem nowych stron, jak i tych, które poszczycić mogą się już jakąś historią. Jest to czasochłonne zajęcie, dlatego też firmy i przedsiębiorstwa zlecają audyt oraz pozycjonowanie stron internetowych doświadczonym agencjom. Czego można dowiedzieć się po tak wnikliwej analizie? 

Zbadanie widoczności w Google 

Do wnikliwego przeprowadzenia audytu SEO wykorzystywane są profesjonalne narzędzia, takie jak SEMSTORM oraz Senuto. Dzięki nim sprawdza się, jakie dokładnie frazy sprawiają, że dana strona jest widoczna. Bada się również je pod kątem tego, jak na przestrzeni czasu wpływały one na ruch na witrynie. 

Niezbędne do pozycjonowania stron linki 

Nie jest tajemnicą, że pozycjonowanie stron bez dobrych jakościowo linków jest praktycznie niemożliwe. Dzięki audytowi SEO można przeanalizować istniejące już połączenia i sprawdzić, czy odpowiednio zostały one wykonane. W ten sposób nie tylko sprawdzi się ich skuteczność, ale i wykryje się ewentualne obciążenia, przybierające postać kar od Google, których często właściciele danych witryn nie są świadomi. 

Inne warte uwagi kwestie 

Jak widać audyt SEO dotyka wielu płaszczyzn. Oprócz tych wyżej wymienionych specjaliści sprawdzają najczęściej również:

  • prędkość z jaką działa strona, 
  • poziom optymalizacji witryny.